thehoneycombartchives.blogg.se

The Honeycomb Artchives.

Processlogg v. 16

Publicerad 2013-04-17 21:56:49 i Verbaliserat,

Ja. Okej. 

Något ska ha hänt den här veckan, men min oinspiration fortsätter. Med tanke på att jag har fler än enbart detta projekt up and running ( detta är egentligen ingen ursäkt, men för att lätta på samvetet) så har händelseförloppet inte varit så händelserikt. Jag fick upp min modell i hönsnät och jag fick den halvvägs gjord med lera innan leran tog slut. 


Simpelt, och direkt. 


Men jag tänkte en hel del.

Tanken var att i början göra en hel trädkrona och en hel stad som vilar på en platt skiva. Jag har funderat över hur jag ska kunna få trädets krona att vara så rikt på löv som möjligt utan att det ska ta mig ett år att fästa varje blad på sin plats och faktiskt få lite balans i hela projektet. Eller: en fungerande komposition. 
Så jag bestämde mig för att;

- istället för att bygga staden "uppe på" trädet, kommer den nu att ligga som "i ett halvklot" och pressa ner trädets grenar. Själva händelsen visar hur "staden trycker ner trädet". Detta är en symbol för att industrialismen och materialismens överdrivet snabba accelerering som gör att vi tar mer än vi ger = trädet viker sig. 



Jag har nog namngett den också. 


Human logic. 



Lite sarkastiskt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

j,hv,hgvkhgc

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela