thehoneycombartchives.blogg.se

The Honeycomb Artchives.

Text pga Frånvaro på Handledningen 11/4

Publicerad 2013-04-12 16:08:00 i Verbaliserat,

Nu när jag inte var på handledningen fick jag direktiv att prata tillsammans med andra om varderas arbete. Det här sa vi om mitt. 


Det var Lisa och Maja jag hade tillgänliga för deras åsikter. I och med att jag ska göra ett träd, där stommen är i hönsnät, barken av lera och grenarna i enbart lera och ståltråd och jag har svårt att lisa ut hur jag ska göra de små grenarna, kom Lisa med idén att jag kunde använda plast eller trä för att göra dem. Kanske tunna sugrör eller grillpinnar. Maja sa lite skämtsamt att använda plastpinnarna som blir kvar efter klubbor, men jag tyckte faktiskt att det var en bra idé. 

Marken som trädet skall stå på tänkte jag använda konstgräs till- men då jag har en begränsad kassa frågade jag om de hade något billigare alternativ. Maja tänkte att jag kunde sprätta upp - om jag kunde hitta en- en grön trasmassa, och lisa följde efter med att använda redan färdiga badrumsmattor men sprätta om dem. 
Då jag ska göra hus också på ovansidan som jag är lite rädd för att det ska bli tungt, höll de med om att kartong är det bästa materialet, men då jag inte ville ha de naggade kanterna tänkte vi att inklätt och målat frigolit kunde bli bäst. 

Min vision är att staden ska bli så verklighetstrogen som möjligt, så jag kommer alltid att sträva efter att få mina delar att se så riktiga ut som möjligt. Jag vet att jag kommer att måsta ändra på vissa planer allt eftersom, och om det händer kommer jag att vara redo. 

Vi letade också lite referenser tillsammans och det här hittade vi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

j,hv,hgvkhgc

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela