thehoneycombartchives.blogg.se

The Honeycomb Artchives.

Galleribesök #3

Publicerad 2013-02-23 18:46:00 i Galleriorienteringar,




Här minns jag inte heller vad konstnären hette, men jag har en lapp liggandes hemma på köksfläkten. 
Mitt minne att minnas ord. Namn. Siffror. Det går liksom inte.


Men här. 
Här kan jag säga att jag förbluffades över hur känslofylld jag blev vid varje verk. Jag ville stanna vid varje. Ta en stol och sätta mig. Dricka te och fundera över livet medan motiven beskriver allt jag tänker och ger det färg. Kanske prata med konstnären i tystnad. Stå bredvid honom och veta att han vet vad jag tänker utan att behöva måla upp det för honom.

Veta att han förstår
att jag förstår.


Jag blev inspirerad till så mycket av dem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

j,hv,hgvkhgc

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela