thehoneycombartchives.blogg.se

The Honeycomb Artchives.

Veckoreflektion v. 9

Publicerad 2013-03-01 14:34:00 i Veckoreflektioner,

 

Denna veckas Hur bestog av två litteraturseminarier, lika många inläsningsdagar samt ett sokratiskt samtal. 
Jag tyckte av böckerna ( Fantasi och kreativitet i barndomen, Vygotskij & Bild en samtalsguide, skolverket ) så var Vygotskij helt klart den jag fick mest utav. Den vidgade synen över hur utveckligen i ett barns liv, och hur det fortsätter att förbli - gjorde min egen utveckling sen barnsben så mycket tydligare. 

Vad,  Litteraturseminarierna var båda givande då vi i grupper fick varsitt kapitel att formulera en fråga av eller en lektion utifrån. Det blir mycket roligare att lära från böcker då man gestaltar innehållet och ger det liv. 

I det sokratiska samtalet pratade vi om hur vi tror disney har påverkat oss, samt när man får kalla sig för konstnär. Ingen av ämnena hade ett skönt flow, då samtalet ibland stannade. Men de resluterade båda i att bli intressanta. 

Veckans varför är, antar jag utifrån mig, att vi skulle då en bredare syn på barn och dess utveckling. Hur vi tydligare ser på bild som ämne samt hur det hanteras. Båda de litterära verken har tydliga beskrivningar och konkretiseringar som gör att vi lättare kan argumentera för vår sak. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

j,hv,hgvkhgc

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela