thehoneycombartchives.blogg.se

The Honeycomb Artchives.

Veckoreflektion v.11

Publicerad 2013-03-15 17:18:00 i Veckoreflektioner,

I och med att jag inte medverkade på Tisdagens Workshop har jag inget att skriva om den dagen. 

Onsdag
Litteraturesminarie med Rebecka av boken Det kreativa ögat. Rebeckas seminarier är alltid väldigt givande. Att hon är flexibel och möter oss i vart vi är på vår kunskapsnivå och för dagen gör att lärandet blir mer av en dialog istället för monolog. Jag ser upp till henne i min egen roll som framtida lärare. 

Rebecka använde i sin presentation en väldigt bra powerpoint som gjorde att det var lätt att hänga med i vad hon pratade om. Att hon låter vissa bilder hänga kvar, och repeterarar det som sagts tidigare i presentationen gör att lärandet blir mer som en cirkel istället för en fyrkant, man fäller inte ner för nästa vägg utan rullar helatiden. 

Torsdag
Assignment 7 som var innanför min jacka, innanför min jacka, vad finnns?
Jag har gjort det här assignmentet i en video, där jag med hjälp av att klippa scenerna när jag plockar ut saker från min jacka, skapar illusionen av att det finns alldeles för mycket saker där inne för vad som egentligen borde få plats. 

Fredag
Uppstart av gestaltningsveckan tillsammans med Anna. Även hon är en förebild för mig i min lärarroll. I sitt sätt att engagera och inspirera gör att skapandet blir mer flytande. Jag vill veta mer då hon pratar gällande utbildningen och knyter an till konstnärer eller händelser på ett levande sätt. 
Dagen bestod iallafall av ett slags öppnande av det kreativa tänkandet gällande kommande gestaltningsdagar. Vi såg en film om en blind fiskare och skapade våra egna truckerkepsar. Anna belyste att gestaltninens tema var "do it yourself" och berättade vad man kunde tänka på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

j,hv,hgvkhgc

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela